Tel: 08 562 271 00
Mail: info@improvesales.se


Vill du bli inbjuden till nästa event?

Om oss

Sveriges främsta föreläsare blandat med entreprenörer och coacher skapar tillsammans ett team som hjälper dig utveckla ditt företag och lyfter försäljningen till fantastiska resultat.

Vi tillhandahåller en utbildning som bygger på kontinuitet och regelbunden uppföljning. Vi sätter upp mål för organisationen, gruppen och individen som regelbundet följs upp och skruvas för att hela tiden nå maximal effektivitet.

Vi har ett brett nät av konsulter som vi arbetar med.

Carl-Magnus Helin

Carl-Magnus Helin är VD för Improve Sales samt grundare av TalentQ (ett globalt företag som arbetar med begåvnings och personlighetstester för rekrytering och utveckling av individer). Han Arbetar även som mental coach åt delar av det alpina skidlandslaget.

Föreläser på Handelshögskolan om drivkrafter och värderingar. Tillhör Sverigeeliten inom triathlon. Har suttit i juryn för PWC:s pris för kvinnligt entreprenörskap.

Tidigare har Carl-Magnus arbetat som försäljningsdirektör och suttit i ledningsgruppen för börsnoterat finansbolag. Innan Carl-Magnus började sin karriär som säljare tjänstgjorde han som attackdykare.

Carl-Magnus har en unik förmåga att få människor att utmana sina gränser och invanda beteenden. Han får medarbetare att brinna för sina mål och framförallt för sina kunder. Carl-Magnus är en pionjär i Norden inom ämnet Talent Science.


Per Lange

100 % av ett företags intäkter kommer från försäljning.

Per Lange är en av de mest anlitade talarna inom kommunikation och försäljning just nu. Han har personligen utbildat över 15 000 människor inom kommunikation och försäljning. Per Lange föreläser regelbundet för ledningsgrupper och styrelser om hur de kan förbättra företagets säljförmåga. Hans styrverktyg används av ett hundratal nordiska organisationer.

Per är också grundare av No Limits – som hjälper barn att bli bra på kommunikation och entreprenörskap. Tusentals barn har gått No Limits öppna läger och pedagogiken (som bygger på forskning från Stanford University) används även i ett flertal skolor.

Per senaste bok är en barnbok – och anses vara en av de bästa böcker som skrivits om kommunikationsteori. Katarina Gentzel Sandberg, Gullers Kommunikationsbyrå: ”Koden är knäckt är i sin enkelhet en helt fantastisk bok i kommunikationsteori. Den kommer att nämnas i alla sammanhang där jag föreläser om kommunikation.”


Jonas Kjellberg

Jonas Kjellberg var med och startade företaget SKYPE där han var VP global sales. Jonas har även varit med som vd och initiativtagare till Campuz Mobile, samt Optimal Telekom, som ingår i Tele2. Jonas har dessutom arbetat som vice vd inom Bertelsmann för Lycos Europe. Han har även varit CEO för Wyatt Media group.

Jonas Kjellberg föreläser regelbundet på Handelshögskolan och på Stanford University om hur man skapar vinnande säljkulturer. Hans fokusområden är att utveckla och hitta förståelsen för hur produkt och sälj och lönsamhet samverkar. Han är också expert på att hjälpa företag att nå tuffa tillväxt- och expansionsmål.

Jonas Kjellberg sitter idag i en mängd styrelser, där han hjälper entreprenörer, ägare och riskkapitalister. Jonas har även grundat Gostanford stiftelsen som skickar unga entreprenörer till Stanford University.

Jonas Kjellberg är författare till boken “Gear Up” som är skriven tillsammans med två professorer från Stanford University, Lena Ramfelt och Tom Kosnik. Boken används både på Handelshögskolan och Stanfords MBA-program. “Gear Up” nominerades 2014 till en av de bästa managementböckerna i världen och har översatts till 12 språk.